Opis
Wartburg 353
Nazwa Wartburg pochodzi od zamku znajdującego się koło Eisenach - miejscowości, w której w latach 1955-1991 produkowano te samochody. Był on niezwykle popularny na ubogim wówczas polskim rynku samochodowym.
Pierwszego Wartburga 353 VEB Automobilwerk Eisenach zaprezentowało w 1966 roku jako następcę modelu 313. Początkowo nazywany przez wytwórnię w NRD jako "Der neue 1000" występował w wielu wersjach nadwoziowych: sedan, kombi, pick-up, kabriolet, coupe oraz sport. Nadwozie Wartburga, w przeciwieństwie do popularnych wówczas modeli samochodów osobowych, zostało zbudowane na ramie oraz miało charakterystyczne szpary.
Pod maską znajdował się dwusuwowy silnik napędzający przednie koła. Ta trzy cylindrowa jednostka o pojemności 992 cm3 rozwijała moc do 50 KM i zapewniała "niezapomniane" wrażenia akustyczne z jazdy. Ze względu na ten fakt i brak wygłuszań w nadwoziu Wartburg zyskał pseudonim "warczyburg".
Koniec marki przyszedł tuż po upadku muru Berlińskiego. Ostatniego Wartburga zmontowano w 1991 roku. Jednak modele, które zachowały się do dziś, wciąż wzbudzają masę pozytywnych emocji.
Autorem rysunku jest Mariusz Felek Foltak.
Wymiary i specyfikacje body dziecięcych
Skład: bawełna 100%
Gramatura: 170 g