Koszulka WSK

Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 5 dni
Cena: 49,00 zł 49.00
ilość szt.
* - Pole wymagane

Opis

WSK M06B3

Zgrabna rama, jaskrawo lakierowany zbiornik paliwa i maksymalna prędkość 80 kilometrów na godzinę. Mowa o WSK M06 B3, najpopularniejszym modelu produkowanym przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku. W latach 1971 – 1985 z taśmy produkcyjnej zjechało ponad 650 000 egzemplarzy tego kultowego motocyklu, który z niejednego mężczyzny w czasach PRL zrobił nonszalanckiego amanta z rozwichrzoną czupryną, łamiącego jedno kobiece serce po drodze do kolejnego.

WSK konkurowała z Warszawską Fabryką Motocykli, która po 1957 roku zaczęła zostawać w tyle względem fabryki w Świdniku. Regres warszawiaków przypisywać można różnicy, jaką między obiema fabrykami tworzyła radykalna modernizacja i stosowanie nowych rozwiązań przez WSK, czego finalnym skutkiem było zamknięcie fabryki w Warszawie. Kroplą, która przelała czarę niepowodzeń WFM było zaprezentowanie przez WSK w 1964 roku na Targach Poznańskich wersji M06, który pod względem technicznym dużo przewyższał motocykle warszawskiej fabryki, a ceną nie różnił się wcale.

WSK M06 B3 to także domena tzw. „rodziny ptaków”, w skład której wchodzą motocykle o nazwach m.in. „Gil”, „Kos” i „Bąk”. Kultowy model posiadał także wersje sportowe i eksportowe. Ostatni egzemplarz wyjechał z fabryki 31 października 1985 roku, a dzień później zniesiono reglamentację cukru. Prawdopodobnie po to, żeby osłodzić wszystkim amantom koniec ich złotej ery.

Zgrabna rama, jaskrawo lakierowany zbiornik paliwa i maksymalna prędkość 80 kilometrów na godzinę. Mowa o WSK M06 B3, najpopularniejszym modelu produkowanym przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku. W latach 1971 – 1985 z taśmy produkcyjnej zjechało ponad 650 000 egzemplarzy tego kultowego motocyklu, który z niejednego mężczyzny w czasach PRL zrobił nonszalanckiego amanta z rozwichrzoną czupryną, łamiącego jedno kobiece serce po drodze do kolejnego.

WSK M06 B3 to także domena tzw. „rodziny ptaków”, w skład której wchodzą motocykle o nazwach m.in. „Gil”, „Kos” i „Bąk”. Kultowy model posiadał także wersje sportowe i eksportowe. Ostatni egzemplarz wyjechał z fabryki 31 października 1985 roku, a dzień później zniesiono reglamentację cukru. Prawdopodobnie po to, żeby osłodzić wszystkim amantom koniec ich złotej ery.

Autorem rysunku jest wrocławski artysta Paweł Grabowski.
 

Rozmiary męskie

Rozmiary damskie

Rozmiary dziecięce

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (2)

4 października 2019

Dziekuje :)

5 czerwca 2020

Super myślę że jeszcze lepsze na żywca

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium