KUBEK WARSZAWA

Dostępność: duża liczba
Wysyłka w: 5 dni
Cena: 20,00 zł 20.00
ilość szt.

Opis

Pojemność: 330 ml

FSO Warszawa

Warszawa była pierwszym samochodem produkowanym w Polsce po II wojnie światowej, przez co można nadać jej miano przodownika wśród samochodów osobowych Republiki Ludowej. Jej konstrukcję oparto na radzieckim samochodzie M20 Pobieda, by potem rozwijać ją i dostosowywać w warszawskiej Fabryce Samochodów Osobowych. Warszawa była produkowana w latach 1951 – 1973, a od roku 1954 część egzemplarzy była przeznaczana na eksport.

Elegancka Warszawa o połyskującej karoserii, inspirowana maszynami zza wschodniej granicy, przypominała ciężko sunące samochody radzieckich urzędników, które, choć pełne szyku, siały wokół siebie złowróżbną atmosferę. Niemniej, warszawska fabryka wprowadzała liczne modernizacje, dzięki czemu Warszawa zyskiwała nowszy, sympatyczniejszy wizerunek, a jej karoseria w wersjach czerwonej i białej nie przypomniała już tajemniczych radzieckich wehikułów.

Produkcja sięgnęła zenitu pod koniec lat 60., z najwyższą liczbą samochodów, które zjechały z taśmy wynoszącą 17 780 (1968). Według niektórych źródeł do tych rejestrów nie wliczano tych wyprodukowanych na potrzeby wojska i Milicji. Z kolei najwięcej rodzimych egzemplarzy Warszawy, które pędziły po zagranicznych drogach, trafiło do słonecznej Bułgarii.

Warszawa była pierwszym samochodem produkowanym w Polsce po II wojnie światowej, przez co można nadać jej miano przodownika wśród samochodów osobowych Republiki Ludowej. Jej konstrukcję oparto na radzieckim samochodzie M20 Pobieda, by potem rozwijać ją i dostosowywać w warszawskiej Fabryce Samochodów Osobowych. Warszawa była produkowana w latach 1951 – 1973, a od roku 1954 część egzemplarzy była przeznaczana na eksport.

Autorem rysunku jest wrocławski artysta Paweł Grabowski.

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium