Fiat 125p — galaretki
Opis
Galaretki owocowe w czekoladzie z samochodem Fiat 125p
Galaretka w czekoladzie w trzech smakach: Wiśniowym, Czarnej porzeczki, Pomarańczowym.
Zawartość masy kakaowej minimum 54,5%.
Składniki:
galaretka o smaku owocowym: wiśniowym, czarnej porzeczki, pomarańczowym (syrop glukozowy, cukier, woda, substancja żelująca (pektyny), mąka kukurydziana, regulator kwasowości (cytryniany sodu, kwas cytrynowy), aromat, barwniki (tartrazyna, czerwień allura, błękit brylantowy, azorubina, betanina)), czekolada 30% (miazga kakaowa, cukier, tłuszcz kakaowy, emulgator: lecytyna sojowa, naturalny aromat waniliowy).
masa netto: 200 g
Duży Fiat
Fiat 125p był samochodem dużym i wygodnym, przeznaczonym na rodzinne wycieczki, wyjazdy organizowane przez zakład pracy, a wreszcie dostatecznie przestrzennym, aby móc przespać się na tylnym siedzeniu, co odróżniało go od bohaterskiego, lecz skromnego Malucha. Fiat 125p, czyli Polski Fiat, po raz pierwszy wyjechał na drogi w roku 1967, podbijając serca kolejnego pokolenia obywateli PRL swoim czterocylindrowym silnikiem benzynowym i tylnym napędem. Samochód był następcą Warszawy, która stała się nieco przestarzała w dobie szalejącej wokół modernizacji, której ostatecznym dowodem był koncert zespołu the Rolling Stones w kwietniu wspomnianego roku. Nowa era wymagała więc nowych rozwiązań.
Polski Fiat, inaczej nazywany Dużym Fiatem, stanowił uproszczoną wersję Fiata 125, z rozwiązaniami technicznymi zaczerpniętymi przez Fabrykę Samochodów Osobowych z Fiata 1300 i 1500. Przez cały okres produkcji modernizowano Polskiego Fiata, co jest szczególnie widoczne dla egzemplarzy z rocznika 1975. Rok 1975 nie był więc okresem zmian tylko dla FSO – z duchem czasu podążał także ówczesny minister transportu, który zarządził wprowadzenie nowego wzoru tablic rejestracyjnych.
Naszemu Dużemu bohaterowi zostało jednak niewiele czasu w blaskach reflektorów, ponieważ w roku 1978 na scenie pojawił się jego rywal i następca, Polonez. Oba modele były równocześnie produkowane do roku 1991, w którym ostatni Fiat 125p zjechał z taśmy produkcyjnej – ostatni samochód, notabene w kolorze wiśniowym, był jak wisienka na torcie wieńcząca barwną karierę modelu. W ciągu 24 lat ciągłej produkcji powstało prawie 1,5 miliona egzemplarzy, z czego prawie 600 000 trafiło na eksport do około 80 krajów.
Autorem rysunku jest wrocławski artysta Paweł Grabowski.