Bluza VW Karmann





Opis
VW Karmann
VW Karmann był owocem współpracy między Volkswagenem i firmą Karmann produkującą nadwozia. Jednak nasz dzisiejszy bohater, maszyna o wyjątkowo gładkiej linii, nie powstałby bez udziału włoskiej firmy Carrozzeria Ghia, której zawdzięczamy jego wyjątkowy design. Dodajmy, że nie tylko jego opływowa karoseria miała być jego cechą szczególną – Karmann w założeniu miał składać się w większości z części VW Garbusa.
Wersję coupe produkowano od roku 1955, a kabriolety od 1957. Maszyny zjeżdżały z taśmy w niemieckim Osnabrücku i w brazylijskim S?o Bernardo do Campo do roku 1974. Elementem, który z czasem ulegał widocznej zmianie były tylne światła – te z lat 70. były nieco większe niż te z pierwszych modeli. Zanim jego miejsce zajęło Porsche 914, Karmann był najbardziej luksusowym i najdroższym samochodem produkowanym przez koncern Volkswagen w latach 60, a w pewnym momencie był także samochodem najczęściej sprowadzanym do Stanów Zjednoczonych z zagranicy.
Wersję coupe produkowano od roku 1955, a kabriolety od 1957. Maszyny zjeżdżały z taśmy w niemieckim Osnabrücku i w brazylijskim S?o Bernardo do Campo do roku 1974. Elementem, który z czasem ulegał widocznej zmianie były tylne światła – te z lat 70. były nieco większe niż te z pierwszych modeli. Zanim jego miejsce zajęło Porsche 914, Karmann był najbardziej luksusowym i najdroższym samochodem produkowanym przez koncern Volkswagen w latach 60, a w pewnym momencie był także samochodem najczęściej sprowadzanym do Stanów Zjednoczonych z zagranicy.
Autorem rysunku jest wrocławski artysta Paweł Grabowski.